REGULAMIN SERWERA
 

REGULAMIN SERWERA  

  RSS

Ada Fado
(@ada-fado)
Member Moderator
Dołączył: 5 miesięcy temu
Posty: 7
04/04/2019 10:21 pm  

1. Twoja postać
a) Postać musi mieć poprawnie wypełnione dane podczas rejestracji.
b) Imię oraz nazwisko nie może przedstawiać postaci realnej, musi być sensowne i nie zawierać wulgaryzmów.
c) Zabrania się ubierania na wzór służb, co wprowadza innych graczy w błąd (LSPD, EMS...).
d) Twój nick (steam, widoczny pod Z i na OOC) nie może być kolorowy.
e) W czasie gry zakazane jest komunikowanie się poprzez np. discord czy ts3. Jeśli nie należysz do służb które mają radio powinieneś rozmawiać w grze/telefon. Nie zastosowanie się do tego punktu może poskutkować tymczasowym banem. Szczególnie akcje RP - po otrzymaniu dowodu np. filmiku gdzie gracze nie rozmawiają między sobą a widać że się komunikują.

2. Gra
a) Zabronione jest granie w sposób, który będzie dokuczliwy dla innych graczy.

b) Zabronione jest pozostawianie postaci AFK, jeśli nie grasz to wyjdź z serwera bo mamy ograniczoną ilość slotów. Brak reakcji takiego gracza może skutkować kick’iem.

c) Zabronione jest nadużywanie czatów (nadużywanie OOC, spam na /twt, spam na lokalnym).

d) Zabronione jest wychodzenie poza postać w grze (IC) z wyjątkami dla interwencji administracji czy np. dogadanie między graczami powtórzenia akcji (np. z tytułu failRP co czasem zdarza się przypadkowo).

e) Zabronione jest uzyskiwanie ekwipunku medycznego w jakikolwiek sposób. Jeśli jakoś zdobyłeś taki ekwipunek napisz o tym jak najszybciej do admina (możesz go oddać potem jeśli akurat teraz nie możesz, ale nie ukrywaj tej informacji).

f) Zabronione jest zabieranie aut służb takich jak EMS/LSPD/Mechanik itp. Wyjątkiem są akcje RP z których to wynika (np. po strzelaninie jedyne działające auto).

g) 
- Obudzenie się w szpitalu jest równoznaczne z BW - obowiązuje Cię amnezja,
- Przy wykonywaniu BW, jeżeli wezwiesz medyka (a masz taką możliwość), obowiązuje Ciebie również amnezja.
W obu sytuacjach nie pamiętasz ostatnich 30 minut gry lub całej akcji - jeżeli była dłuższa (nie możesz się mścić ani o tym wspominać).

h) Jeżeli byłeś w jakiś sposób ubezwłasnowolniony/a (np. kajdanki, przesłuchanie na komisariacie), i nastąpił restart serwera (planowany lub nie) - powinieneś kontynuować akcję po ponownym dołączeniu.

i) Celowe wychodzenie z serwera aby uniknąć konsekwencji w grze (np. pościg policyjny, porwanie przez innych graczy) będzie surowo karane. Na podstawie logów dana osoba może dostać ostrzeżenie lub nawet bana.

j) Zabroniony jest Streamhunting, Powergaming, RDM, VDM, MG, RK, CB, NJ, FailDriving (wyjaśnienia pojęć na kanale pojęcia-rp).

k) Zabronione jest wykonywanie ataków terrorystycznych, napaści na tle seksualnym lub rasistowskim, obrażania wychodzącego poza IC.

l) Postać może pracować tylko dla jednej ze służb (np policjant nie może być również medykiem - o wyjątkach decyduje administracja). Pracując w służbach nie możesz należeć do gangu, a z uwagi na małą ilość slotów FiveM zakazane jest również prowadzenie interesów z półświatkiem przestępczym.

m) Zabronione jest zlecanie zabójstw policji, ems czy innych służb. Każde zlecenie musi być umotywowane RP, a zarówno zleceniodawca jak i ofiara muszą się znać w IC (aby poprzeć motyw).

n) Na serwerze obowiązują tzw. zielone i czerwone strefy.
**✅Zielone strefy** - zakaz jakichkolwiek inicjacji agresywnych (atak, porwanie itd. * możliwość jedynie dokończenia akcji RP, np. gdy ktoś tam ucieknie). Należą do nich komenda, szpital, parking, urząd miasta, dworzec (respawn), car dealer, mechanik, miejsca pracy.
**🛑Czerwone strefy** - agresja dozwolona bez inicjacji, w obrębie do ~100m. Nie wymagana jest policja na serwerze do aktów agresji, proszę jednak pamiętać że jesteśmy to dla zabawy wynikającej z RP i nadużywanie 'braku inicjacji' czyli np. wpadanie i wybijanie wszystkich również będzie karane. Należą do nich miejsca zbioru i przeróbki narkotyków, domy mafijne.

o) Revive - o revive prosić można jedynie gdy na serwerze nie ma medyków a sytuacja w której dostałeś BW była w jakimś stopniu od Ciebie niezależna (np. atak lokalnych, vdm...)
- Każde revive musi być odpowiednio odegrane (poprzez /me, wykonywane mają być czynności medyczne, odgrywane wyciąganie apteczki itd.)
- Dobrze napisane modlitwy też będą brane pod uwagę
- Administracja może odmówić udzielenia revive bez podania powodu
- Za nadmierne prośby o revive lub oszukiwanie np. przy odgrywaniu kick (osoba BW po kicku rodzi się w szpitalu bez ekwipunku), lub nawet ban na 24h
- Radia 📻 (discord) dostępne są tylko dla służb typu ems/lspd i innych które takowe posiadają. Gangsterzy i mafie zobowiązane są do rozmowy w grze pod groźbą bana na 24h.

3. Kwestie nielegalne (prawnie)
a) Wyznajemy zasadę FearRP - szanuj swoje życie, jeśli tego nie robisz licz się z konsekwencjami (np. ktoś mierzy do Ciebie z broni i każe się nie ruszać - uciekając narażasz się na to że będzie do Ciebie strzelał). Musisz odgrywać rolę ofiary choć w minimalnym stopniu.

b) Zabronione jest napadnie i porywanie graczy bez żadnej akcji RP. Musisz wykazać się minimum kreatywności trzymając się zasad RP (oferowanie przejażdżki i porywanie w ten sposób nie jest w ogóle kreatywne).

c) Zabrania się porywania pracowników służb (EMS, LSPD). Wyjątkiem są mocno rozbudowane akcje RP.

d) Porwania czy napaści na graczy oraz napady na sklepy są możliwe jedynie w przypadku gdy na służbie jest co najmniej 3 policjantów.

e) Napady na banki są możliwe w momencie gdy jest co najmniej 4 policjantów na służbie (w przypadku ‘dogadania się’ z policją [komendant/admin] np na ooc/rządowym możliwe wyjątki).

f) Podczas napadów z zakładnikiem - policja musi być w stanie łatwo ustalić czy ten zakładnik w ogóle jest. Najlepiej ustawić go przed wejściem i na sam przyjazd policji poinformować na krzyku o tym fakcie. Inaczej policja może otworzyć ogień.

g) W przypadku napadów na sklep i porwań grupa agresorów nie może być większa niż 3 osoby. W przypadku napadu na bank grupa nie może być większa niż 4 osoby (organizacje przestępcze mogą napadać w 5 osób)

h) Policja może wystawić negocjatora przy napadzie/porwaniu. Negocjatora nie można atakować, chyba że naruszy zasady RP/nie będzie się stosował do poleceń (np. nie podchodź).

i) Jeden zakładnik to jedno żądanie, np. wolny przejazd. Brak kolczatek liczony jest jako drugie żądanie.

j) Wykonywanie CK na np. porwanych osobach jest dostępne tylko dla organizacji przestępczych lub płatnych zabójców. Każde CK musi być potwierdzone przez administrację.

k) Broni długiej można używać przy napadach na bank, wojnach mafii i rozbudowanych akcjach RP (dotyczy również LSPD).
Do broni długiej zalicza się np. (strzelby, karabiny oraz bronie automatyczne takie jak uzi).

l) Maksymalna kwota za zakładnika to 20.000$ do 25.000$ za cywila. Kwoty za osoby na ważnych stanowiskach można negocjować ale nie mogą stanowić więcej niż czterokrotność kwoty za cywila.

m) Informacje na temat kar odbywanych w więzieniu można uzyskać na komendzie.

n) Zabrania się pod karą bana sprzedawania itemów prac whitelistowanych (np. policja nie może sprzedawać broni, EMS broni itd.).

4. Organizacje przestępcze
a) Organizacje przestępcze muszą być zatwierdzone przez adminsitrację. Wyślij podanie poprzez stronę casa-rp.pl jeśli chcesz taką założyć.

b) Organizacja nie ma limitu przyjętych członków.

c) Liczba aktywnych osób z danej organizacji nie może być większa niż 5 osób na serwerze - weź to pod uwagę tworząc organizację!

d) Szef organizacji odpowiada za nią i za każdego członka organizacji z osobna.

e) Szef organizacji może wykonać CK na członkach organizacji. Jeśli członek organizacji zostanie zabity poprzez CK, to nie może już do niej wrócić jako nowa postać (może za to dołączyć do innej organizacji).

f) Organizacje muszą mieć swoje charakterystyczne znaki (ubiór, kolor).

g) Administracja może w każdej chwili zawiesić,usunąć lub zmienić organizację np. za uciążliwe łamanie regulaminu. Kary mogą dotykać poszczególnych graczy (np. wyrzucenie z organizacji). 

h) Organizacje przestępcze mogą prowadzić wszelkie nielegalne interesy, ale muszą się przy tym liczyć z karami prawnymi. Nielegalne interesy to np. napady, rabunki, porwania, narkotyki. Należy jednak pamiętać o tym żeby przestrzegać regulaminu (np. zakaz RK, amnezje, gra nieuciążliwa dla pozostałych).

i) Jeśli działasz nielegalnie i udaje Ci się uciec, ale policja była w stanie Cię zidentyfikować (np. tablice auta) to lądujesz w kartotece. Te zbrodnie się zbierają wraz z wyrokami.
Gracz który nazbiera wyrok powyżej 200lat (np. kilka-kilkanaście napadów, rozboje itd.) to dostaje dożywocie (równoznaczne z karą śmierci - CK). Po CK gracz może bez problemu wrócić na wyspę, ale jako inna postać. Konwój jest ostatnią szansą na przeżycie - dlatego policja przybiera najwyższe środki ostrożności i obowiązuje kod czarny.
Maksymalny wyrok do odsiadki to 120lat (np. wyrok 180 lat, nie łapie się na CK więc odsiadujesz 120). Po odsiedzeniu wyroku kartoteka się zeruje

5. Grupy przestępcze
a) Grupy nie muszą być w żaden sposób zatwierdzane.

b) Grupy mogą mieć maksymalnie 4 aktywnych graczy na serwerze.

c) Grupy mogą wykonywać akcje opisane w organizacjach, takie jak napady, rabunki.

d) Maksymalna kwota na jaką można okraść gracza w gotówce przez grupę to $30 tys.

6. Ogólne postanowienia
a) Regulamin jest własnością Casa-RP.pl, kategorycznie zakazujemy jego kopiowania, rozprowadzania czy modyfikowania. Powyższe chronione jest ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
b) Administratorzy mogą w każdej chwili zmienić brzmienie regulaminu lub doprecyzować poszczególne punkty.
c) Przebywanie zarówno na discord jak i serwerze gry wiąże się ze znajomością oraz akceptacją regulaminów.

* * Regulamin jest własnością casa-rp.pl.


Cytat
Share:
  
Praca

Proszę Zaloguj Się lub Rejestracja